Ennek a címkének összesen 4 hír található.
Egy közelmúltbeli esemény ismét rávilágított arra, hogy a modern, hosszútávú, kéthajtóműves repülőgépek is sebezhetőek lehetnek a felszállás kritikus szakaszában. Bár a korszerű repüléstechnika fejlett védelmi és vezérlőrendszerekkel van ellátva, bizonyos szituációkban ezek a rendszerek önmagukban is kockázatot hordozhatnak – különösen, ha mindkét hajtómű egyidejű leállásáról van szó.
Új-Delhi – Sokkoló részletek láttak napvilágot a júniusban történt légikatasztrófával kapcsolatban, amelyben egy Air India Boeing 787-8 Dreamliner repülőgép zuhant le, 260 ember életét követelve. A nyomozás eddigi eredményei egy technikailag egyszerűnek tűnő, mégis végzetes eseménysorra utalnak: a gép mindkét hajtóműve leállt, közvetlenül a felszállás után.
Egy modern utasszállító gép, egy tapasztalt személyzet, egy szokványos felszállás – és mégis, néhány másodperccel később több száz élet semmisült meg. Az Air India AI171-es járatának tragédiája nemcsak az áldozatok családjait, hanem a nemzetközi repülés világát is megrendítette.
A gép alig emelkedett el Ahmedabad repülőteréről, amikor előbb a sebesség, majd a magasság is csökkenni kezdett. Harminc másodperccel a felszállás után a Dreamliner már egy lakónegyed fölött zuhant – és onnan nem volt visszaút.
Súlyos repülőgép-baleset rázta meg Indiát: egy nemzetközi járatként üzemelő Boeing 787‑8 Dreamliner nem sokkal a felszállás után lezuhant Ahmedabad közelében, több száz ember életét veszélyeztetve. A gép a brit főváros, London felé tartott volna, amikor néhány perccel a felszállás után vészhelyzetet jelentett, majd lakott területre zuhant vissza.