2025. november 17., hétfő Névnap: Hortenzia, Gergő
: Felhős, 10.4°C – részletes időjárásjelentés »
EUR: 384,67 Ft USD: 330,98 Ft
EXKLUZÍV
Országgyűlési választás 2026 Keresés PROGRAMOK Belépés Regisztráció Archívum
Kezdőlap Országgyűlési választás 2026 Szépségipar Elite LifeStyle GlobalInvest - gazdasági magazin Top-Secret Szigorúan Bizalmas Tabuk Nélkül Esti Rikkancs EU-tudósítás Brüsszelből Belföld Külföld Politika Kultúra Gazdaság Mozi Történelmi Talányok StreamZóna Tech-tudomány Podcast Egészség Közélet Civil Szervezetek Esti Budapest Művészet Szépség Utazás Sport FreeTime/Szabadidő Életmód Természetgyógyászat Horoszkóp Teszt
ELINDULTUNK!
Köszöntünk titeket az Esti Hírlap online változatában! Az ország egyik legrégebbi napilapja most digitálisan tér vissza – friss hírekkel, háttéranyagokkal és különleges tartalmakkal.


FAA: járatcsökkentés jöhet az USA-ban a kormányzati leállás miatt

Megosztás
FAA: járatcsökkentés jöhet az USA-ban a kormányzati leállás miatt

Az amerikai légügyi hatóság (FAA) 40 nagy repülőtéren akár 10 százalékkal is visszavághatja a járatszámot, mert a rekord hosszúságú kormányzati leállás miatt egyszerűen nincs elég légi irányító a forgalom biztonságos levezényléséhez.

 

A Federal Aviation Administration (FAA) azt tervezi, hogy 40 nagy forgalmú amerikai repülőtéren 10 százalékkal csökkenti a járatszámot. A háttérben az áll, hogy a rekordhosszúságú kormányzati leállás következtében kritikus méretű lett a légi irányító kapacitáshiány: egyszerűen nincs elegendő engedélyezett irányító és műszakfedés ahhoz, hogy a jelenlegi forgalmat biztonságosan kezelni lehessen.

A döntés – ha életbe lép – a legnagyobb amerikai hubszerű reptereket érinti elsőként, és áttételesen Európára is hatással lehet, hiszen a nemzetközi transzatlanti járatok menetrendi struktúrája is amerikai csatlakozásokra és átszállókapacitásra épül.

A csökkentés módja egyelőre egyeztetés alatt áll a légitársaságokkal. Az FAA szerint a jelenlegi menetrend egyszerűen „nem tartható fenn” úgy, hogy közben a biztonsági standardokhoz nem nyúlnak. A hatóság hangsúlyozta: a döntés nem piaci jellegű kapacitásleépítés – a biztonsági kockázat minimalizálása az elsődleges szempont.

A légitársaságok a helyzetet komolynak írják le, hiszen egy 10 százalékos vágás a legforgalmasabb piacokon potenciálisan hónapokra széttolhatja az egész menetrendi hálót – és végső soron érezhető drágulást, szűkülő elérhetőséget és zsúfoltabb alternatív útvonalakat eredményezhet.

A kép csak szemléltető jellegű.

Megosztás
Link sikeresen kimásolva!