65 év telt el, de az Il–18-as ma is azok közé a gépek közé tartozik, amelyről mindenki tud mesélni, aki valaha repült rajta.
A Malév történetében kevés típus hozott akkora váltást, mint az Il–18-as. Kecses volt, modern volt, és egyszerre 100 utast vitt el — messzebbre, mint addig bármely magyar utasszállító. Ferihegy 65 éve fogadta az első gépeket, és ezzel elkezdődött egy korszak: új útvonalak nyíltak, és elérhetővé vált Afrika, a Közel–Kelet és a Távol–Kelet.

Az Il–18-as közel 30 évig maradt a magyar légiközlekedés meghatározó típusa. A pályafutása második felében már leginkább áruszállítóként dolgozott, és idővel volt egy sajátos, már-már legendássá váló “törzsutasköre” is: a Bábolnáról érkező naposcsibék.
Április 5-én visszatért a történelem
Április 5-én az Aeroparkban gyűltek össze azok a pilóták, fedélzeti mérnökök, navigátorok, légiutaskísérők és műszakiak, akik annak idején még repülték és kiszolgálták ezt a legendássá vált típust. Darida Tamás kapitány — aki ma is rajong az Il–18-asért — most is úgy beszélt róla, mint „A” repülőgépről.
A találkozó nem csak repülésrajongóknak szólt: aki egy kicsit is érdeklődik Ferihegy múltja, a Malév aranykora vagy a hazai repüléstörténet iránt — most első kézből hallhatta a sztorikat.
Történetek, amiket már senki más nem tud elmondani
Az Il–18-as azok közé a gépek közé tartozik, amelyekhez élmények tapadnak: hosszú éjszakák, technikailag kemény útvonalak, különleges szállítmányok, egzotikus célállomások, és olyan helyzetek, amik ma már elképzelhetetlenek.
És leginkább: olyan emberek, akik évtizedekkel később is úgy beszélnek erről a típusról, mintha tegnap szálltak volna le róla.
Támogathatod az Aeropark gépeinek felújítását
Bankszámlaszám: 10101360-03379200-01003004
Kedvezményezett: Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
Megjegyzés: adomány
További információk: aeropark.hu
Megosztás az X-en