2025. október 21., kedd Névnap: Orsolya, Zsolt
: Részben felhős, 7°C – részletes időjárásjelentés »
EUR: 389,62 Ft USD: 335,27 Ft
EXKLUZÍV
Keresés PROGRAMOK Belépés Regisztráció Archívum
Kezdőlap Szépségipar EliteLifeStyle GlobalInvest - gazdasági magazin Top-Secret Szigorúan Bizalmas Tabuk Nélkül Esti Rikkancs EU-tudósítás Brüsszelből Belföld Külföld Politika Kultúra Gazdaság Mozi Történelmi Talányok StreamZóna Tech-tudomány Podcast Országgyűlési Választás 2026 Egészség Közélet Civil Szervezetek Esti Budapest Művészet Szépség Utazás Sport FreeTime/Szabadidő Életmód Természetgyógyászat Horoszkóp Teszt
ELINDULTUNK!
Köszöntünk titeket az Esti Hírlap online változatában! Az ország egyik legrégebbi napilapja most digitálisan tér vissza – friss hírekkel, háttéranyagokkal és különleges tartalmakkal.


Dupla terhelés az OTP és az Erste ügyfeleinél – az Országos Fizetési Szolgáltató hibás adatbázisa okozta a banki problémát

Megosztás
Dupla terhelés az OTP és az Erste ügyfeleinél – az Országos Fizetési Szolgáltató hibás adatbázisa okozta a banki problémát

Augusztus 6–7-én több magyar bank ügyfelei tapasztalták, hogy korábbi kártyás vásárlásaikat tévesen ismételten megterhelték. A hiba rövid idő alatt rendszerszintűvé vált, és több pénzintézetnél is jelentkezett, köztük az OTP Banknál és az Erste Banknál.

A hiba forrása

Mind az OTP Bank, mind az Erste Bank közleményben tudatta, hogy egy „külső szolgáltató” technikai hibája okozta a problémát. A Magyar Bankszövetség később megerősítette, hogy a hiba egyetlen, bankszektoron kívüli kártyaelfogadó rendszer meghibásodására vezethető vissza.

A rendelkezésre álló információk szerint az Országos Fizetési Szolgáltató (OFSZ) hibás adatbázist küldött a bankoknak, amelyet azok automatikusan beolvastak. A rendszer így bizonyos korábbi tranzakciókat kétszeresen terhelt, függetlenül attól, melyik bank ügyfele hajtotta végre azokat.

Banki reakciók és helyreállítás

A bankok a hiba észlelését követően azonnal megkezdték a vizsgálatot, és hangsúlyozták:

  • nem történt visszaélés,

  • az érintett összegek jóváírása automatikusan megtörtént,

  • a helyes egyenlegek már láthatók az ügyfelek számláin.

A Magyar Bankszövetség tájékoztatása szerint a duplikált tranzakciók aránya a teljes forgalomhoz képest nem volt jelentős, de az eset így is több tízezer ügyfelet érinthetett.

Az OFSZ szerepe a pénzügyi rendszerben

Az Országos Fizetési Szolgáltató egy, a Magyar Nemzeti Bank által engedélyezett pénzforgalmi intézmény. Kereskedői POS-terminálokat, netbanki szolgáltatásokat és kártyaelfogadói rendszereket üzemeltet, valamint tagja a hazai és nemzetközi elszámolási hálózatoknak, köztük a GIRO-nak és a SWIFT-nek. Mivel kulcsfontosságú adatkapcsolatot biztosít a bankok és a kártyatársaságok között, hibája több pénzintézet ügyfeleit is közvetlenül érintheti.

Lépések a jövőbeni hibák elkerülésére

A Magyar Bankszövetség közölte: folyamatos egyeztetést folytatnak az érintett szereplőkkel, köztük a Magyar Nemzeti Bankkal, annak érdekében, hogy a jövőben hasonló hibák ne fordulhassanak elő. Céljuk, hogy az ügyfelek minden körülmények között biztonságos, megbízható pénzügyi szolgáltatásokat vehessenek igénybe.

Megosztás
Link sikeresen kimásolva!