2025. június 17., kedd Névnap: Laura, Alida
Budapest: Részben felhős, 25.3°C – részletes időjárásjelentés »
EUR: 402,90 Ft USD: 348,77 Ft
EXKLUZÍV
Keresés PROGRAMOK Belépés Regisztráció Archívum
Kezdőlap Belföld Külföld Politika Gazdaság Kultúra Tech Mozi StreamZóna Történelmi talányok
ELINDULTUNK!
Köszöntünk titeket az Esti Hírlap online változatában! Az ország egyik legrégebbi napilapja most digitálisan tér vissza – friss hírekkel, háttéranyagokkal és különleges tartalmakkal.


„Ő a Sziget titkos fegyvere” – Így lett Csiszár Virág a világsztárok hazai kulcsembere

Megosztás
„Ő a Sziget titkos fegyvere” – Így lett Csiszár Virág a világsztárok hazai kulcsembere

Hogyan lesz egy tánctársulati szervezőből Európa egyik legmenőbb fesztiváljának nemzetközi booking menedzsere? Csiszár Virág 25 évesen kapta meg a lehetőséget, mára pedig világsztárok sorát hozza el a Szigetre – és gyakran már akkor szerződtet, amikor még csak pár ezren követik a fellépőt.
Készen állsz a kulisszatitkokra, tragédiából született felemelkedésre és a jövő szupersztárjaira? Akkor olvass tovább.

Csiszár Virág nemzetközi booking manager 

 

  •  Mióta dolgozol a Sziget Fesztiválon?
    2012-ben dolgoztam először, de akkor még csak szezonálisan. Muraközi Péternek segítettem főleg a magyar zenekarok koordinálásában. 2013 óta vagyok a csapat teljes körű tagja.
  • Hogyan jött, hogy ezt a hatalmas feladatot, aminek most is a főnöke vagy, rád bízták?
    Ez sajnos egy tragédia kapcsán alakult így. Az egyik kollégánk, aki ezzel foglalkozott, autóbalesetben elhunyt pont a nyári szezon kellős közepén két fesztivál között. Hirtelen kellett valami megoldást találni, és én voltam az az ember a csapatban, aki a legközelebb állt hozzá. Nekem voltak meg a kontaktjaim, jártam vele Londonba az ügynökségekhez, úgyhogy ez egy racionális döntésnek számított. Utána meg hozzá kellett nőni a feladathoz. 25 éves voltam, amikor ezt történt, és ez nagyon nagy feladat. Szerettem volna jól teljesíteni, egyrészt őt is büszkévé tenni, másrészt a tulajdonos cégvezetőkre se szerettem volna a szégyent hozni. Igyekeztem a tőlem telhető legjobban teljesíteni, és felnőni a feladathoz.
  • Kinek újságoltad el először ezt a jelentős változást?
     Nem nagyon emlékszem már rá, de az biztos, hogy a szüleimmel mindig egyeztettem.
  • Mivel foglalkoztál előtte?
    Az egyetem alatt elkezdtem dolgozni egy tánc társulatnál, ahol szintén a szervezési oldalon dolgoztam. Bár nagyon szerettem azt a munkát, úgy éreztem, hogy a könnyűzene világa közelebb áll hozzám.
  • Mit tanultál?
    Szabad bölcsésznek tanultam, és utána vizuális kultúrát mester szakon. A könnyűzene mindig érdekelt, négy-öt éves koromban is már könnyű zenei koncertekre jártam a szüleimmel, és utána ez a szerelem megmaradt.
  • Milyen rálátásod van a külföldi zenei piacra, és hogyan lehet ezt a tudást megszerezni?
    Szerencsés helyzetben vagyunk, mert a Szigetnek rengeteg külföldi látogatója is van, ezért kötelező is rálátnom a nemzetközi trendekre, főleg azokra a piacokra, ahonnan különösen sok látogató érkezik. Igyekszem ezeket folyamatosan monitorozni. Nyilván vannak segítőink is, olyan kollégák, akik az adott piacokon élnek, dolgoznak és bele látnak az ottani történésekbe. És vannak erre alkalmas online felületek is, ahol tudom ezeket a monitorozni, illetve igyekszem a partnereimtől, az ügynököktől is információkat szerezni. Figyelem a jegy eladásokat egy-egy előadó esetén, illetve, betekintést nyújtanak a nemzetközi trendekbe, főleg az angol, amerikai, holland partnereim, akikkel együtt dolgozom.
  •  Jelentkeznek, vagy te keresed őket?
    Ez teljesen vegyes. Általában ez úgy szokott kinézni, hogy aki nekem nagyon fontos zsákmány, azért általában nekem kell többet harcolni, a feltörekvő zenekarokat, akiket kevésbé ismerünk, őket nyilván az ügynök szeretné eladni a fellépéseknek, fesztiváloknak.
  •  Mire érdemes odafigyelni?
     Például arra, ha egy jelentős ügynökség, kiadó, elkezd támogatni valakit. De én is járok rengeteg fesztiválra, ahol feltörekvő előadókat nézek. Sokkal jobban szeretek magam monitorozni az előadókat élőben, minthogy a youtube-on nézzem őket.
  • Amikor valakivel szerződést köttök, előírjátok például azt, hogy ne full playback játszanak?
    Nem írunk elő semmit. Az a művészi szabadság része, hogy ki milyen show-val érkezik. Talán nem is lehet elvárás, hogy pl. egy elektronikus zenei produkció kapcsán csak élőben énekeljenek. Sok olyan zenekar van, amelyik zenekar helyett track-re vagy felvett vokálra énekel. Mostanában nem fordult elő, hogy teljes playback legyen.
  • Kik azok, akire szerinted nagyon érdemes lesz odafigyelni?
    Például a head line, vagyis a fő fellépő kategóriába az elmúl fél évben került Chappen Roan. A Chicago Lollapalooza fesztiválon a hírek szerint a valaha volt legnagyobb tömeget ő vonzotta. Egy olyan réteget mozgat meg, aminek az elmúlt pár évben nem igazán volt szószólója, egy olyan ikon akire felnéztek volna. Az alternatív pop zenén belül ez egy nagyon komoly újítás volt, és Magyarországon még nem koncertezett.
  • Melyik zenekaroknak örülsz még nagyon, hogy „megszerezted”?
    Ilyen például Nelly Furtado, aki mögött 25 éves karrier van, de még soha nem járt Magyarországon. Aztán Shawn Mendes, aki minden interjújában elmondja, hogy a 2018-as Sziget óta a mienk a legemlékezetesebb, és alig várja, hogy visszatérjen. Ő egész nyáron csak ezt az egy hétvégi fellépést válallta Európában. Nagyon aktuális Chappel Roan és Charli XCX. A$AP Rocky még soha nem járt Magyarországon, pedig tavaly a kivánságlistáink élén volt. És rengeteg feltörekvő, még kevésbé ismert fellépő jön.

Megosztás
Link sikeresen kimásolva!